reklama

Východniarsky zápisník – časť prvá – „ Švabliky “

Ocitla som sa tu nečakane na pozvanie môjho budúceho bývalého. Na ďalekom východe ako by to nazvali v našej zabudnutej perle juhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Keďže autobus sa zastavil z prevádzkových dôvodov rozumej poruche na polceste tak sme dorazili až za tmy.V rámci šetriacich opatrení obecného úradu nesvietilo verejné osvetlenie takže sme si užívali romantiku po slovensky. Potme a zadarmo. 

Po prvej noci sprevádzanej zúrivým brechotom susedovho psa na druhý deň nasledovalo zoznámenie sa s domácim nárečím. Najtvrdší a najťažší oriešok bola babka. So šatkou na hlave a s láskavým výrazom v očiach. Najstarší člen široko rozvetvenej rodiny. A kým som sa hrdila svojim zdravotníckym vzdelaním a merala som jej poloautomatickým tlakomerom krvný tlak ten môj stúpal do závratných výšok. Usmievala som sa od ucha k uchu až kým ma neposlala do kuchyne, aby som jej priniesla nejaký neznámy predmet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Švabliky.

Netušila čo by to tak mohlo znamenať toto zašifrované slovo. Cestou do kuchyne som si premietla v hlave všetky katastrofické scenáre ako sa mi podarí pohorieť hneď v prvý deň a potajomky dúfala, že niekoho stretnem. Kuchyňa však zívala prázdnotou. Z názvu vyplynulo nejako množné číslo tak som mala dva tajné tipy, ktoré som musela preveriť či ich miesto výskytu je práve kuchyňa. Pomohla som si vylučovacou metódou 50:50, keďže známeho na telefóne som nemala. Ponáhľala za babkou s uspokojivou hodnotou krvného tlaku nesúc v ruke škatuľku zápaliek. Jej široký úsmev a potľapkanie po pleci ma presvedčilo, že som svoju prvú misiu zvládla. S úľavou som si vydýchla a môj povzdych možno cez morzeovku zachytili aj v neďalekom Užhorode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O tom, že šifoner nie je materiál na výrobu šiat a drabina nemá nič spoločné s dravým vtáctvom a iných zoznamovacích balamutách opäť niekedy nabudúce.

Linda Ágoštonová

Linda Ágoštonová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  233x

Srdcom v Novohrade, dušou na Gemeri. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu