reklama

Slovenský "raj"

Milá Lilinka,  pripájam Ti list z poslednej návštevy jednej zahraničnej firmy situovanej vo vašej malebnej krajinke. Cestou som sa zastavil v neďalekom Slovenskom raji no dnes by som rád písal o raji inom. Tom vašom, pracovnom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bol som na krátkej služobnej ceste mal som mapovať fungovanie tejto firmy. Nuž, bol to celkom náročný oriešok.

Hneď po príchode som si všimol, že ľudia sú veľmi milí a úctiví, slušne ma pozdravili a privítali. Z ich tvárí som však nepozoroval nadšenie. Skôr akýsi určitý druh strachu...možno pokory. Neviem to celkom posúdiť.

V ten deň bol audit takže všetci mali naponáhlo, mladé dievčatá z kancelárie lietali jedna radosť aj bez krídiel. Prechádzal som sa s vedením po výrobných halách. Čo ma mierne prekvapilo a aj zaskočilo bolo, že pracovníci nemali ani len postavený ventilátor, aby im aspoň trošku spríjemnil tento horúci deň. Bolo mi ich mierne ľúto, veď skutočne tu máte vysoké teploty. Podišiel som k jednému chlapcovi, ktorý kontroloval palubné dosky a opýtal som sa ho prečo sa trasie. Povedal mi, že nespĺňa normu. Už dvakrát to supervízor upozornil, že ak nebude rýchlejší a nebude spĺňať normu tak môže prísť o prácu. Lenže to si nemôže dovoliť, keďže má dvoch malých súrodencov a mama je už na invalidnom dôchodku. Spýtal som sa ho prečo teda nezmení prácu. Povedal mi, že v tomto regióne je tu s prácou ako s teplými rožkami a každý si ju tu váži. Možno by aj mohol ísť niekam inam no zrejme by nemal lepšie podmienky. Chcel som jeho stav prediskutovať s nadriadenými a navštívil som supervízora aj teamleadra linky kam chlapec patrí. Ale ani títo ľudia mi odpoveď na moju otázku nedali. Len skonštatovali, že ak bude naďalej robiť toľko chýb a bude pomalý tak žiaľ si za neho nájdu náhradu, pretože normy sú stanovené a linka nemôže čakať. Áno, uznávam, to všetko sú logické dôvody, no chýbal mi ľudský prístup.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem mňa sem prišlo aj zopár iných zahraničných návštev a tak som predpokladal, že zrejme majú celkom slušný jazykový fond keďže to zvládajú v celkom závratnom tempe. Hm, Lilinka ver, že nie. Riaditeľ a manažérka logistiky a ešte pár osôb celkom áno, ale zvyšok sedel za počítačmi so sklonenými hlavami a pracovali na 120%. Zo žartu som sa opýtal či aj v kancelárii majú stanovenú normu. S vážnou tvárou mi bolo povedané, že áno. Musia v plnej miere podporovať výrobný proces. Dobre, samozrejme je to pochopiteľné, ale prečo sa nikto ani len neusmial?

Po prebratí ukazovateľov úspešnosti a forecastov na ďalší rok som mal na pláne návštevu procesného inžiniera. Lepšie povedané vedúceho procesných inžinierov. Veľmi milý a sympatický chlapík. Vyzeral byť šťastný a spokojný. Počas prechádzky pomedzi regály spojenou s obhliadkou jednotlivých lokácií som sa ho opýtal čím to je, že žiari takým šťastím. On mi pošepol, že je tom tým, že odchádza. Už je tu dlho a jednoducho dostal lepšiu ponuku. No musí ju veľmi dobre tajiť, lebo ľudia sú závistliví a je možné, že by ho nejako očiernili pred budúcim zamestnávateľom. Nechcel som veriť vlastným ušiam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri odchode z firmy na večeru, ktorú som mal absolvovať s manažmentom som stretol mladú slečnu. Akosi nezapadala koncepčne do tohto prostredia, mala na sebe letné šaty a usmievala sa, no v očiach mala zvláštny druh smútku. Pozval som ju na kávu z automatu a snažil som sa nadviazať konverzáciu. Oznámila mi, že sa tu tiež mapuje podmienky práce, ale, že o tom nemám nikomu hovoriť a obraz si už mám utvoriť sám... 

Lilinka, po skvelej večeri som si otvoril fľašu whisky a zamýšľam sa nad fungovaním firiem u vás v tej vašej malebnej krajinke. Bude to asi najnáročnejšia hodnotiaca správa akú budem musieť napísať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom

Tvoj oddaný zahraničný kamarát

Linda Ágoštonová

Linda Ágoštonová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  233x

Srdcom v Novohrade, dušou na Gemeri. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu